VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Annonsgranskning

Hur lång tid tar det innan min annons blir publicerad?

Vanligtvis max en arbetsdag. BoPoolens administration arbetar endast veckodagar. Har du skapat eller redigerat din annons under helgen eller efter kontorstid får vi be dig ha överseende med att din annons först kommer kunna granskas under måndagen eller kommande dag under kontorstid.

Varför syns inte min annons?

BoPoolen granskar alla boendeannonser innan vi publicerar dem för att försäkra oss om att villkoren är skäliga. Vi är måna om att förmedla trygga och säkra boenden till Lunds studenter.

Om du redigerar i en redan godkänd och publicerad annons måste vi granska annonsen på nytt innan vi kan publicera den igen. BoPoolens administration arbetar endast veckodagar. Har du skapat eller redigerat din annons under helgen eller efter kontorstid får vi be dig ha överseende med att din annons först kommer kunna granskas under måndagen eller kommande dag under kontorstid.

Hur länge visas min annons på BoPoolen.nu?

En annons ligger publicerad på BoPoolens hemsida i 14 dagar. Efter 10 dagar skickar vi ut ett mejl till dig med en länk som du måste klicka på om du önskar att annonseringstiden ska förlängas. Gör du inte detta kommer annonsen att automatiskt avpubliceras när 14 dagar har gått. Vi rekommenderar att du tittar i din skräppost om du inte hittar mejlet med länken från oss.

Vad händer om jag inte är skriven på adressen?

Innan vi kan godkänna en annons vill vi försäkra oss om att det finns en koppling mellan annonsör och adress. Är du inte skriven på adressen i fråga får vi be dig att styrka din koppling till adressen genom att skicka en kopia på ditt hyresavtal, köpekontrakt eller annat dylikt dokument.

Jag har inget svenskt personnummer, hur gör jag då?

Det går bra att lägga upp en ”jag söker boende”-annons utan ett svenskt personnummer. Vill du lägga upp en annons om ett boende som du vill hyra ut är det bara att kontakta oss på BoPoolen så hjälper vi dig!

Andra funktioner

Hur fungerar ”Mina bevakningar”?

När du är inloggad kan du på sidan "Min profil" skrolla ner till ”Mina bevakningar” och där skapa en bevakning och få ett mejl varje gång en annons publiceras på BoPoolen som matchar din bostadssökning.

Hur skapar jag en bevakning?

Logga in och gå till "Min Profil". Under "Mina bevakningar" skapar du en bevakning genom att kryssa för vad det är du söker och klickar sedan på knappen ”Prenumerera på valda områden ovan!”.

Hur ändrar jag min bevakning?

För att ändra din bevakning kryssar du ur alternativ du inte längre är intresserad av alternativt utökar din bevakning genom att kryssa i fler alternativ. Klicka sedan på knappen ”Uppdatera prenumerationen till ovanstående val!”.

Hur tar jag bort min bevakning?

För att ta bort din bevakning kryssar du ur alla alternativ. Klicka sedan på knappen ”Uppdatera prenumerationen till ovanstående val!”.

Hur fungerar ”Mina favoriter”?

Här kan du spara de annonser som du gillar och är intresserad av. Endast publicerade annonser visas.

Hur gör jag för att spara en annons under ”Mina favoriter”?

  1. Kontrollera att du är inloggad
  2. Gå in på annonsen som du gillar och vill spara
  3. Klicka på "Spara annons" (knappen med en stjärna på)
  4. Annonsen är sparad som din favorit och syns under ”Mina favoriter” på din profilsida

Varför syns inte en annons jag sparat som favorit under ”Mina favoriter”?

Endast publicerade annonser visas här. Syns inte annonsen längre i listan innebär det att annonsen inte längre är publicerad på hemsidan eftersom hyresvärden tagit ner den.

Hur skapar jag ett omdöme om en annan användare?

Längst ner på en användares profil kan du fylla i ett omdöme om användaren. Om du inte hittar användaren du vill ge ett omdöme kan du mejla till bopoolen@lus.lu.se så skickar vi en länk till profilen. BoPoolen granskar och godkänner omdömet innan det publiceras på sidan och blir synligt för alla användare.

Varför syns inte omdömet jag har skapat?

BoPoolen granskar alla omdömen innan de publiceras och därför syns inte omdömet på en gång. BoPoolens administration arbetar endast veckodagar. Har du skapat ditt omdöme under helgen eller efter kontorstid får vi be dig ha överseende med att ditt omdöme först kommer kunna granskas under måndagen eller kommande dag under kontorstid.

Hur kan jag ta bort ett omdöme jag fått?

Det går inte att göra själv. Kontakta oss på BoPoolen så hjälper vi dig.

Hittade du inte svar på din fråga? Tveka inte att höra av dig till oss på BoPoolen så hjälper vi dig!